• Home
  • آیا تورنتو سیلیکون ولی جدید خواهد شد؟

 

شهر تورنتو در حال پیشرفت تکنولوژی و افزایش استارتاپ های فناوری و فرصت های شغلی بسیار در این ضمینه است. و اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ‌های نو را دارید یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

وقتی به تورنتو فکر می کنید اولین چیزی که به آن فکر می کنید چیست؟ شاید برج CN یا دریک خواننده باشد. شاید تیم هاکی روی یخ Maple Leafs یا بازار سنت لارنس، یکی از بزرگترین بازارهای مواد غذایی جهان، با این حال، چیزی که ممکن است فوراً به ذهن نرسد، شهرت رو به رشد تورنتو به عنوان یک مرکز فناوری جهانی پیشرو است. در اینجا فقط چند مورد از دلایلی که فکر می کنیم تورنتو مکانی است که باید رشد فناوری آن را زیر نظر داشت بیان می‌کنیم.

غول های جهان فناوری در تورنتو سرمایه‌گذاری میکنند

در سپتامبر 2018، اوبر اعلام کرد که قصد دارد یک مرکز مهندسی جدید در تورنتو افتتاح کند. اوبر تنها کسی نبود که در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری بزرگی را در بزرگترین شهر کانادا اعلام می‌کرد، مایکروسافت فاش کرد که قصد دارد حضور خود را در این منطقه افزایش دهد و متعهد شد تا سال 2022، 500 شغل جدید در مرکز تورنتو ایجاد کند.گوگل در نزدیکی میسیساگا  همچنین از طرح های بلند پروازانه‌ای برای ایجاد یک «شهر دیجیتال، ساخته شده از اینترنت پر سرعت» در امتداد ساحل شرقی تورنتو رونمایی کرد. علاوه بر این مقرهای جدید اعلام شده از سال 2018، تورنتو میزبان فیس بوک، آی بی ام، سیسکو، توییتر و آمازون است. بنابراین چه چیزی همه این غول های فناوری را به سرمایه گذاری هنگفت در تورنتو می کشاند؟ خوب، همانطور که دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر می‌گوید، «این موضوع بسیار بیشتر از هر انگیزه تجاری به استعداد مربوط می‌شود. ما در جستجوی استعدادهای مهندسی هستیم.» اگر ادامه ساختن تیم مهندسی آنها هدف آنهاست، پس ما فکر می کنیم که اوبر با انتخاب تورنتو به دنبال چیزی است.

 تورنتو به دلیل استعدادهای فنی خود مشهور است

وقتی صحبت از استعدادهای فنی تورنتو می شود، اعداد و ارقام خودشان صحبت می کنند. تورنتو سومین بخش بزرگ فناوری در آمریکای شمالی است و خانه بیش از 18000 شرکت فناوری با بیش از 400000 نفر در صنعت فناوری محلی است. در حالی که تعداد قابل توجهی از تورنتویی‌هایی که در حال حاضر در صنعت فناوری کار می‌کنند، به منطقه خلیج کمک می‌کنند، جایی که تورنتو واقعاً می‌درخشد، پتانسیل رشد نیروی کار فناوری محلی را دارد. با وجود ده دانشگاه مشهور جهان، یک میلیون تورنتویی دارای مدرک STEM و 40000 فارغ التحصیل جدید STEM در هر سال، هیچ کمبودی برای استعدادهای داخلی و جدید وجود ندارد. جدا از استعدادهای کانادایی، تورنتو با جذب کارگران ماهر از سراسر جهان غریبه نیست. تورنتو با بیش از 51٪ از جمعیت شهر متولد خارج از کشور، خانه یکی از متنوع ترین جمعیت ها در آمریکای شمالی است. با برنامه ویزای اکسپرس انتری کانادا که مهاجرت را برای کارگران ماهر آسان می کند، و سرکوب ویزای H1-B برای کارگران توسط ترامپ که مهاجرت استعدادهای خارجی به ایالات متحده را به طور فزاینده ای دشوار می کند، کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه بدیهی برای مهاجرانی است که به دنبال شروع کار در آمریکای شمالی هستند.

 اکوسیستم فناوری تورنتو سریعتر از هر اکوسیستم دیگری در آمریکای شمالی در حال رشد است

اگر شهری بخواهد به رقابت با رشد تورنتو به عنوان یک اکوسیستم فناوری ادامه دهد، منطقه خلیج کار خود را تمام کرده است. بین سال‌های 2012 تا 2017، شهر تورنتو بیش از 82100 شغل در صنعت فناوری ایجاد کرد که بیشترین فرصت شغلی در بین شهرهای آمریکای شمالی است. در حالی که سانفرانسیسکو و نیویورک هر دو شهرهای متنوعی هستند، تورنتو دارای یک جامعه فناوری منحصر به فرد جهان وطنی است. کاترین هیوم، معاون محصول و استراتژی، integrate.ai  بر اساس گزارش CBRE در سال 2018، تورنتو از نظر تعداد مشاغل ایجاد شده توسط 4270 شغل از سیلیکون ولی شکست خورد. رشد بخش فناوری منطقه از مجموع شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو در سال 2016 پیشی گرفت. اگر تورنتو نرخ رشد فعلی خود را حفظ کند، این احتمال وجود دارد که شهر سیلیکون ولی را به عنوان شهری با بیشترین مشاغل فناوری در آمریکای شمالی پشت سر بگذارد.

تورنتو فرصت های پشتیبانی و تامین مالی برای استارت آپ ها را فراهم می کند

فعالیت استارتاپ در تورنتو در حال رونق است. از سال 2013، سرمایه گذاری VC و سرمایه گذاری در استارت آپ ها بیش از 150 درصد افزایش یافته است و بیش از 4100 استارت آپ فناوری در حال حاضر در منطقه بزرگ تورنتو فعال هستند. در سرتاسر کانادا، سال 2018 یک سال رکورد برای سرمایه گذاری بود، به طوری که بودجه VC به بالاترین حد خود در 2.7 میلیارد دلار رسید. کانادا محل استقرار Shopify، HootSuite، Wattpad، Kik، 500px، Element AI و Cloudflare است که می‌توان به تعداد زیادی از موفقیت‌های بزرگ استارت‌آپی را نام برد که از شمال سفید رنگ بزرگ به دست آمده‌اند. جدا از بودجه و نام‌های بزرگ، به راحتی می‌توان فهمید که چرا تورنتو مکانی عالی برای شکوفایی استارت‌آپ‌ها است، با ۶۵ مرکز رشد و شتاب‌دهنده کسب‌وکار در سراسر شهر که از فناوری، تولید، تولید غذا، مد، هنر و استارت‌آپ‌های موسیقی پشتیبانی می‌کنند. تورنتو همچنین محل قرارگیری Mars Discovery District، بزرگترین مرکز نوآوری و استارت آپ شهری جهان است که 1.5 میلیون فوت مربع در مرکز شهر تورنتو را اشغال می کند.

تورنتو در حال ساختن شهرت به عنوان خانه جهانی هوش مصنوعی است

در سال 2017، پدرخوانده هوش مصنوعی، جفری هینتون، همکاری با دانشگاه تورنتو، بانک های کانادایی و گوگل را اعلام کرد. هدف این گروه راه‌اندازی یک آزمایشگاه جدید هوش مصنوعی در تورنتو است ، موسسه Vector بود که به حمایت از توسعه استعدادهای هوش مصنوعی و استارت‌آپ‌ها و در نهایت تجاری‌سازی ایده‌های هوش مصنوعی اختصاص داشتو  این طرح جواب داد و امروز موسسه Vector به کانون استعدادهای هوش مصنوعی تبدیل شده است. کانادا بالاترین تراکم پژوهشگران هوش مصنوعی به ازای هر جمعیت را در بین کشورهای دیگر در جهان دارد و به طور کلی سومین منبع بزرگ استعدادهای هوش مصنوعی در جهان است.

 

Leave A Comment