در مسیر استارتاپ ویزا - منتور استارتاپ ویزا - استارتاپ ویزا کانادا

مهاجرت به کانادا

  • May 8, 2022
  • admin
  • 0 min read

مهاجرت به کانادا از جمله مهاجرت‌های پر طرفدار در سراسر دنیاست و تقریبا یک چهارم از جمعیت کشور کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند.

مهاجرت به هر کشور و یا در واقع ترک سرزمین مادری همواره با سختی های گوناگونی روبرو بوده است.

اما به دلایل مختلفی به خصوص برای داشتن آینده بهتر بسیاری از مردم تن به این سختی داده و پا در این راه می‌گذارند.

به دلیل تراکم کم جمعیت نسبت به وسعت (دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت) و همچنین نیاز به نیروی کار متخصص این کشور نیز همچنان از مهاجرین استقبال می‌کند. به دلیل تعداد زیاد مهاجرین از سراسر دنیا در ارگان‌های مختلف این کشور احساس غربت کمتری حس می‌شود.

کانادا چگونه کشوری است؟

کانادا از مجموع 10 استان و 3 سرزمین در 5 منطقه اصلی با نام‌های کرانه غربی، شمال، مرکز، علفزارها و منطقه اقیانوس اطلس تشکیل شده است که هر کدام دارای فرهنگ و حتی زبان متفاوت می‌باشند البته زبان رسمی این کشور زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هستند.

از نظر اقلیم همواره کشور کانادا به کشور برفی و سرد معروف است اما شرایط آب و هوایی به دلیل وسعت زیاد این کشور در تمامی مناطق یکسان نیست به طور مثال شهر ونکور که در استان بریتش کلمبیا در منطقه غربی واقع شده است و همواره در بین بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار می‌گیرد نسبت به مناطق دیگر کانادا در زمستان‌ها گرم‌تر بوده و همچنین در تابستان‌ها هوای معتدل‌تری را تجربه می‌کند و نسبت به دیگر شهرها متقاضی بیشتری برای مهاجرت دارد و این امر می‌تواند مهاجرت شما به این شهر را سخت‌تر کند. شهر های اتاوا (پایتخت این کشور)، تورنتو، کبک، مونترال و …. هم از آب و هوای خاصی برخوردارند و جزئی از شهرهایی است که مهاجران برای مهاجرت در اولویت قرار می‌دهند.

روش های مهاجرت به کانادا

حالا که به صورت خیلی مختصر با کشور کانادا آشنا شدید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید قبل از هر اقدامی باید بهترین روش مهاجرت به این کشور را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. نزدیک به 110 روش برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که منجر به اقامت کانادا می‌شوند که چند تا از متداول ترین روش‌های آن شامل :

  • تحصیلات
  • ویزای کار
  • استارتاپ
  • تخصص شغلی با امتیاز بندی
  • مدرک فنی حرفهای همراه جاب آفر
  • سرمایه گذاری

هر کدام از این روش ها مدارک و شرایط خاص خودش را میخواهد که با توجه به شرایط اکنون شما می‌تواند راحت‌تر باشد. اگر کمی گیج شدید کاملا طبیعی است نگران نباشید!

اول از هر چیز باید ببینید هدف شما از مهاجرت چیست؟

گاهی یک فرد علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و به روز دنیا در رشته مورد علاقه خود در این کشور است برای این منظور تنها از طریق تحصیل می‌خواهد مهاجرت کند و باید با توجه به رشته انتخابی ملزومات آن شامل مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی)، مدرک معتبر داخلی،سن و … را حتما دارا باشد. همین امر برای کسی که به دنبال انجام کار مورد علاقه در سطح یک دنیا می‌باشد صادق است و ممکن است علاوه بر شرایط شخصی و امتیاز مورد نظر در هر شاخه نیاز به دعوت یا پذیرش یکی از شرکت‌های این کشور داشته باشد.

به طور کلی شرایط مهاجرت برای فردی که از قبل دقیقا دنبال هدفی مشخص می‌گردد شفاف‌تر است و می‌تواند بسنجد که توانایی مهاجرت با این روش‌ها را دارد یا خیر اما گاها افراد صرفا به دنبال مهاجرت به آسان‌ترین شکل ممکن هستند و این امر آنها را کمی گیج میکند. قبل از هر چیز باید گفت هیچ روشی آسان‌تر نیست و با توجه به شرایط هر فرد روش مهاجرت او نیز می‌تواند ساده‌تر یا سخت‌تر شود.

شرکت‌های مهاجرتی معتبر می‌توانند به شما در این ضمینه کمک کنند و با توجه به شرایط شما امکان مهاجرت در هریک از این روشها را تا حد بسیار زیادی برای شما روشن کنند.

به طور مثال تیم ما مشاور و منتور شما در مسیر مهاجرت است و با افراد با دانش در خصوص کسب و کار باعث سهولت مهاجرت شما به کانادا می‌شود یا موسسه ملکپور که سال‌ها قبل کار خود را تحت نظر آقای امیر محمد ملکپور آغاز کرد و به مرور فعالیت خود را با همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، وکالی کشورهای دیگر گسترش داد مشاور خوبی می‌تواند باشد و سایر همکاران معتبر همه و همه می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند تا با کمک خود شما بهترین روش را متناسب با علاقه و شرایط شما پیدا کنیم و مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا را جمع آوری و پرونده شما را جهت پذیرش به امور مهاجرت این کشور تکمیل کنیم.

حرف آخر

مهاجرت به کانادا نیاز به آگاهی و تصمیم جدی دارد قبل از هرچیز از اقدام خود مطمئن شوید سپس علاقه خود را پیدا کنید و با کمک از این موسسات و همچنین تحقیقات خود یک برنامه منظم و مشخص را جهت مهاجرت تنظیم کرده و در این مسیر گام بردارید مطمئن باشید موفق خواهید شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *