روش های مهاجرت به کانادا

  • January 29, 2022
  • admin
  • 0 min read

شایستگی و سرمایه دو اصل برای قرارگیری در گروه های مختلف روش های مهاجرت به کانادا است و پذیرش مهاجر نیز از این دو اصل پیروی می کند. از اصلی ترین روش های مهاجرت به کانادا میتوان به روش های سرمایه گذاری،از طریق حرفه،سرمایه گذاری استانی،از طریق تخصص،از طریق مهارت در کار و مهاجرت موقت تحصیلی اشاره کرد.

روش های مهاجرت به کانادا

شاید قصد مهاجرت به کانادا داشته باشید ولی به طور دقیق از روش های مهاجرت به کانادا اطلاع نداشته باشید.شاید وقتی به فکر مهاجرت میفتید اولین کشوری که به ذهنتان خطور می کند کشور کانادا باشد.وقتی دنبال روش های مهاجرت به کانادا هستید،کدام روش به نظرتان برایتان مناسب تر است؟چند مورد از روش های مهاجرت به کانادا را می شناسید؟

شایستگی و سرمایه دو اصل برای قرارگیری در گروه های مختلف روش های مهاجرت به کانادا است و پذیرش مهاجر نیز از این دو اصل پیروی می کند.روش های گوناگونی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند.شخصی که میخواهد به کانادا مهاجرت کند،در گام نخست،باید بداند کدام گروه برای او مناسب است.قوانین و مقررات مهاجرت به کانادا و روش های مهاجرت به کانادا به طور روزمره تغییر میکند؛به همین علت،اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید،شما باید این تحولات را به صورت روزانه چک کنید.
روش های مهاجرت به کانادا بیش از ۶۰ مورد می باشد،کسانی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند میتوانند از طریق کشور های ارمنستان،گرجستان،ترکیه و … اقدام کنند.

از اصلی ترین روش های مهاجرت به کانادا میتوان به روش های زیر اشاره کرد:

  • روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • روش مهاجرت از طریق حرفه ی افراد
  • روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استانی
  • روش مهاجرت از طریق تخصص
  • روش مهاجرت از طریق مهارت در کار استان کبک
  • روش مهاجرت موقت تحصیلی
  • روش استارت آپ

در زیر به تشریح هر کدام از روش های مهاجرت به کانادا که به آنها اشاره شد میپردازیم.

مهاجرت به طرق برنامه های اقتصادی

مهاجرت به طرق برنامه های اقتصادی یکی از روش های مهاجرت به کانادا است که دائمی میباشد.کانادا کشوری قدرتمند از نظر صنعتی می باشد.این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز میباشد.مهاجرت به طرق برنامه های اقتصادی باعث رشد هر چه بیشتر این کشور خواهد شد،به همین دلیل این کشور خواهان مهاجرانی است که باعث رشد و شکوفایی اقتصادی این کشور شوند.

این روش از روش های مهاجرت به کانادا خود به دو گروه تقسیم میشود:

  • روش پذیرش نیروهای کار حرفه ای : در این روش از روش های مهاجرت به کانادا که دائمی است،این کشور نیروهای کار با سابقه و جوان را جذب میکند.از شرایط اقامت دائم به این روش تحصیلات بالا،مهارت بالا در حرفه ی مورد نظر،سابقه ی خوب و مهارت های زبان میباشد.
  • دومین روش این گروه از روش های مهاجرت به کانادا روش سرمایه گذاری است ؛ در این بین،روش سرمایه گذاری فعال روش اصلی سرمایه گذاری می باشد؛  زیرا در این روش علاوه بر اینکه سرمایه گذار باید سرمایه ی کافی را دارا باشد،باید بتواند این سرمایه را مدیریت کند.یعنی صرفا فقط سرمایه کافی نیست،مدیریت فرد سرمایه گذار و سابقه ی مدیریتی او در کشور مبدا نیز بسیار مهم است.البته روش دیگری از روش های مهاجرت به کانادا نیز وجود دارد که سرمایه گذاری کبک نام دارد؛این روش سرمایه گذاری نیاز به سابقه ی مدیریتی ندارد و فقط سرمایه ی فرد متقاضی مهم است،که مخالفان زیادی را در کشور کانادا دارد؛بسیاری در این کشور خواهان متوقف کردن این روش هستند.

روش سرمایه گذاری کبک

از روش های مهاجرت به کانادا توضیح مختصری درباره سرمایه گذاری کبک میدهیم.سرمایه گذاری کبک یکی از آسانترین روش های مهاجرت به کانادا است که شما و خانوادتان میتوانید با هم به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید.اگر شما نیز دارای سرمایه ی کافی هستید میتوانید از این طریق اقدام کنید.در این روش نیازی به مدرک زبان یا سن کم نیست.کبک یکی از ایالت های کانادا می باشد که شهر مونترال (شهر دوم کانادا)نیز در این ایالت واقع شده است.این ایالت از نظر اقتصادی و آب و هوایی در شرایط مطلوبی برای مهاجرت قرار دارد.هزینه های زندگی در این ایالت نسبت به شهر های دیگر نیز کمتر است.

روش های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی اقتصادی دارای دو زیر گروه است:

  • روش برنامه های فدرال : این روش از روش های مهاجرت به کانادا توسط دولت فدرال کانادا تصویب شده است.هدف از این روش رشد اقتصادی کشور کانادا می باشد و کسانی که از این طریق میخواهند اقامت دائم کانادا را بدست آورند،می توانند در تمام استان ها به جز ایالت کبک اقامت کنند.
  • روش برنامه های استانی : این روش از روش های مهاجرت به کانادا مختص یک استان خاص است.هر استانی قوانین خاص خود را در این باره پیاده میکند که توسط دولت آن استان طراحی می شود.فردی که از این طریق اقامت دائم دریافت میکند،ملزم است در آن استان اقامت کند و فعالیت های اقتصادی را در استان مربوطه انجام دهد.

روش ویزای موقت توریستی

ویزای موقت یکی از معمول ترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد. این نوع ویزا به صورت توریستی است و فرد میتواند اقامت موقت برای گردش ، بازدید، دیدار اقوام و سیاحت در شهرهای کانادا داشته باشد.این نوع ویزا فقط مختص کانادا نیست بلکه هر کشوری از این طریق توریست های خارجی را می پذیرد. ویزای توریستی برای افرادی که به طور قانونی مقیم کانادا هستند بسیار به کار میاید و این افراد می توانند برای دیدار خانواده ی خود درخواست ویزای توریستی برای آنان بدهند. این روش یک روش موقت از روش های مهاجرت به کانادا است ولی متداول ترین روش نیز می باشد. این قانون در کانادا با سیاست نزدیکی افراد به خانواده هایشان تصویب شده است. افرادی که میخواهند به این کشور مهاجرت دائم داشته باشند، قبل از مهاجرت،می توانند با ویزای موقت به کانادا سفر کنند و شرایط زندگی در کانادا را از نزدیک ببینند سپس درباره ی مهاجرت دائم تصمیم گیری کنند.

روش ویزای موقت تحصیلی

روش ویزای موقت تحصیلی نیز یکی از روش های پرطرفدار از روش های مهاجرت به کانادا است.به دلیل حمایت دولت های محلی و فدرال کانادا متقاضیان از طریق این روش متقاضی ویزای کانادا می شوند تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند اقامت کشور کانادا را اخذ نمایند.دلیل علاقه ی افراد به این نوع از مهاجرت اطمینان از اخذ ویزای دائم بعد از اتمام تحصیلات در این کشور است.روش های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع هستند ولی روش مهاجرت موقت تحصیلی در بین جوانان ایرانی بیشتر طرفدار دارد. دانشگاه های کانادا از نظر رنکینگ جهانی دارای اعتبار بالایی نیز می باشد و این می تواند یکی از علت های مهم مهاجرت به کانادا برای افرادی باشد که قصد ادامه تحصیل در یک کشور پیشرفته را دارند.هزینه های تحصیل در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان معقول تر است.همچنین،افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند میتوانند از تحصیل رایگان به دلیل وجود فاند در بعضی از رشته ها نیز استفاده کنند.صرفه ی اقتصادی و همینطور تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا روش ویزای تحصیلی را به یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا تبدیل کرده است.

مهم ترین مزیت این روش در بین روش های مهاجرت به کانادا اخذ ویزای کار و اقامت دائمی کشور کانادا بعد از اقامت تحصیلی در این کشور است.حتی دانشجویان در این کشور میتوانند در حین تحصیل مجوز کار را نیز اخذ نمایند و به آسانی حین تحصیل در آمد داشته باشند؛حتی میتوانند برای همسر خود نیز ویزا اخذ نمایند؛همانطور که قبلا نیز اشاره شد دولت کانادا برای نزدیکی افراد به خانواده هایشان اهمیت بسیار زیادی قائل شده است.دانشجویانی که در کانادا مشغول تحصیل هستند میتوانند درخواست پروگرام گواهینامه ی استانی را بدهند و از این طریق بتوانند آسان تر اقامت دائمی اقامت در این کشور را اخذ نمایند.روش دیگری از روش های مهاجرت به کانادا که میتوان به آن اشاره کرد پروگرام اکسپرس اینتری است؛در این روش فرد دانشجو باید تجربه ی کار نیز داشته باشد.شخص متقاضی که در حین تحصیل در این کشور است،اگر تجربه ی کار نیز داشته باشد میتواند کمک زیادی به افزایش امتیاز آن فرد شود.هر فرد متقاضی با پیدا کردن کار میتواند امتیاز خود را افزایش دهد.

به دلیل روش های مهاجرت به کانادا که جدیدا وضع شده اند و آسان بودن مهاجرت به این کشور امروزه اشخاص زیادی در ایران متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی هستند.طبق مطالب بیان شده کسانی که قصد دارند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند،می توانند از طریق ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

از روش های مهاجرت به کانادا ،می توان گفت ادامه تحصیل با دریافت فاند آرزوی هر کسی است.همانطور که در بالا آمده است،متقاضیان میتوانند با داشتن فاند به صورت رایگان در کشور کانادا مشغول تحصیل شوند و راه اخذ اقامت دائم را برای خود هموار کنند.اما این روش شرایط خاص خود را نیز دارد.فقط کسانی که بتوانند بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت نمایند،میتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.

شخصی که متقاضی فاند می باشد باید کارشناسی ارشد خود را با معدل بالا از یک دانشگاه معتبر گذرانده باشد؛علاوه بر این،فرد متقاضی باید سطح زبان بالا در حد ایلتس حداقل 7 داشته باشد و فعالیت های علمی معتبری انجام داده باشد.با وجود تمام این شرایط باید شرایط فرد توسط استاد تایید شود تا بتواند از این طریق به صورت رایگان در این کشور مشغول شود.

ویزای کار کانادا

گرفتن ویزای کار نیز یکی از روش های مهاجرت به کانادا میباشد که طرفداران خاص خود را دارد.هر فردی که دارای تجربه ی بیش از ۲ سال تجارت باشد می تواند اقامت کانادا را اخذ کند.روش های مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار،یک روش بسیار مناسب برای مدیران و صاحبان بیزینس است.برای اینکه ویزای کار را در کانادا اخذ نمایید حتما باید ۲ سال سابقه ی تجارت و مدیریت یک بیزینس را داشته باشید.این روش مزیت های زیادی نسبت با روش های مهاجرت به کانادا ی دیگر دارد و آن سرعت رسیدگی به این ویزا است.این ویزا نسبت به ویزای سرمایه گذاری استانی که یک سال طول میکشد بسیار سریع تر در حدود یک ماه قابل رسیدگی میباشد؛نیاز به سرمایه گذاری میلیون دلاری ندارد؛کسانی که ویزای کار کانادا را اخذ نموده اند میتوانند بعد از یک سال کار در این کشور ویزای دائم اقامت کانادا را اخذ نمایند. شما میتوانید هر شهری را به دلخواه برای سکونت در این کشور انتخاب کنید و محدودیت مکانی وجود ندارد.

برای اخذ این ویزا مانند روش های مهاجرت به کانادا که قبلا به آنها اشاره شد نیز شرایط خاصی لازم است.فرد متقاضی باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه های اخذ این ویزا را داشته باشد؛فرد متقاضی حتما باید گواهی کسب و کار یا کارت مباشرت در ایران را داشته باشد؛در ایران به مدت حداقل دو سال متصدی و یا رئیس یک سازمان یا شرکت تجاری بوده باشد و لیست بیمه ی کارکنان آن شرکت یا سازمان را نیز به طور کامل هنگام تقاضا ارائه کند.

روش مهاجرت از طریق تخصص

کسانی که از طریق ویزای کار به دنبال اقامت دائم در کانادا هستند بهتر است از طریق گروه تخصص اقدام کنند.در این روش از روش های مهاجرت به کانادا فرد از طریق تخصص و شایستگی میتواند اقامت کانادا را اخذ نماید.این روش از روش های مهاجرت به کانادا شاید به دلیل وجود گروه های متنوع کمی پیچیده به نظر بیاید.مهاجرت از طریق تخصص خود دارای چهار گروه د سیستم اکسپرس انتری است:اسکیل ورکر،منتخبان استانی ،فدرال اسکیل ترید،دارندگان تجربه ی کار در کانادا .

متقاضیان باید از طریق گروه های بالا تشکیل پرونده بدهند و امتیاز خود را به بالای ۴۵۰ برسانند تا بتوانند اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند.

افزایش امتیاز به عوامل زیادی از جمله سن متقاضی،تحصیلات،سابقه کار،تجربه کار،سطح زبان انگلیسی و یا فرانسه و … بستگی دارد.به همین دلیل متقاضی که از روش های مهاجرت به کانادا روش تخصص و کار را انتخاب کرده باید در کانادا تحت نظر یک مدیر عامل مشغول به کار شود تا بتوانند امتیاز اکسپرس انتری خود را از این طریق افزایش دهد.

اگر بتوانید در یک شرکت معتبر در کانادا مشغول به کار شوید که مورد تایید اداره کار کانادا باشد،حداقل دو سال سابقه ی تجارت در هر زمینه ای داشته باشید و سطح زبان خوبی داشته باشید،می توانید سطح امتیاز مناسبی را بدست بیاورید.در این روش شما باید یک سال در کشور کانادا کار کنید و حقوق و بیمه ی درمانی نیز داشته باشید.اگر میخواهید در بدو ورود اقامت دائم کانادا و گرین کارت را بدست آورید،این روش از روش های مهاجرت به کانادا مناسب ترین روش برای شماست.

هر یک از این روش های مهاجرت به کانادا مزایا و معایب خاص خود را میتوانند داشته باشند؛حتما سعی کنید درباره هر کدام به طور دقیق مطالعه کنید تا بتوانید بهترین روش از روش های مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *